Poligrafia oraz marketing- czyli reklamy drukowane

ja się na różne powierzchnie. W taki można bardzo krótko zdefiniować samą naklejkę, jednak ich typów i rodzajów jest obecnie tak dużo, że nie sposób je wszystkie wymienić. Mamy specjalne naklejki an samochody, które stosuje wie

Poligrafia oraz marketing- czyli reklamy drukowane etykiety samoprzylepne

Wydruk na papierze z klejem, czyli naklejka

Naklejki to nic innego jak specjalny wydruk na papierze, który z jednej strony ma klej oraz perforację (najczęściej folię), który nakleja się na różne powierzchnie. W taki można bardzo krótko zdefiniować samą naklejkę, jednak ich typów i rodzajów jest obecnie tak dużo, że nie sposób je wszystkie wymienić.

Mamy specjalne naklejki an samochody, które stosuje wiele firm na swoich autach, naklejki z żywicy, naklejki na produkty spożywcze oraz wiele innych. Każdy z tych rodzajów drukuje się w nieco inny sposób, co powoduje zmiany w cenie za arkusz wydruku.


Krótka definicja z Wikipedii. DTP

Dawniej przygotowanie do druku nazywano przygotowalnią lub procesami przygotowawczymi (kierunek w szkole poligraficznej nosi tę nazwę do dziś) i zasadniczo obejmowało skład ręczny (wykonywany w zecerni) i montaż (w montażowni), zakończony przygotowaniem materiałów dla drukarni w naświetlarni.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/DTP


Czemu większy nakład jest tańszy?

Drukarnie głownie zajmują się drukiem dla firm w większych nakładach,a le niektóre drukarnie maja w ofercie druk cyfrowy, który pozwala na drukowanie mniejszych nakładów w dalej korzystniej cenie.

Cała kwestia ceny druku rozbija się zazwyczaj o ilość nakładu, ponieważ przygotowanie sprzętu do druku to najbardziej kosztowny proces, inne koszty takie jak papier czy tusz są drugorzędne. Dlatego właśnie większy nakład równa się niższa cena za arkusz. W przypadku druku cyfrowego koszt ustawienia sprzętu nie ma miejsca, stąd niższa cena.