Naprawianie samochodów i motocykli

nością rozkładania auta na części oraz wymianą poszczególnych elementów. Jedne z nich są dość tanie, inne oczywiście o wiele droższe, a ponadto do wyboru mamy wielu producentów oraz różne zamienniki. Które z nich warto wybierać do

Naprawianie samochodów i motocykli

Jakie części zamienne powinniśmy wybierać?

Naprawy samochodów nie zawsze są tak proste, jak mogłoby się wydawać i czasem wiążą się one ze skomplikowanymi zabiegami, koniecznością rozkładania auta na części oraz wymianą poszczególnych elementów. Jedne z nich są dość tanie, inne oczywiście o wiele droższe, a ponadto do wyboru mamy wielu producentów oraz różne zamienniki. Które z nich warto wybierać do naszych aut? Najlepiej oczywiście, gdy stawiamy na te oryginalne, przeznaczone specjalnie do danego modelu samochodu, ponieważ dzięki temu mamy pewność, że będą one działać tak, jak należy. Każdy z pewnością wie doskonale, że są one nieco droższe, jednak na samochodach nie warto oszczędzać. Powinny one zawsze być sprawne i bezpieczne.


Definicja silnika o zapłonie iskrowym

Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) jest silnikiem cieplnym spalinowym o spalaniu wewnętrznym, w którym spalanie ładunku zainicjowane jest iskrą powstającą pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej1. Mieszanina paliwa i powietrza musi być przygotowana odpowiednio wcześniej przed momentem zapłonu, do jej zapalenia niezbędna jest wytworzona w odpowiednim źródle iskra1. Sprawność silnika o zapłonie iskrowym zależy w głównej mierze od stopnia sprężania1.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym


Wikipedia o wale korbowym

Wał korbowy (lub wał wykorbiony) ? rodzaj wału, posiadającego czopy przesunięte względem swojej osi. Służy zwykle do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego na obrotowy, będąc elementem mechanizmu korbowego.

Nazwy wał korbowy i wykorbiony stosowane bywają zamiennie, lecz podawanym kryterium podziału jest posiadanie przez wał korb (wał korbowy) lub wykorbień (wał wykorbiony). Zwyczajowo wałem korbowym nazywa się wał będący częścią silnika tłokowego, sprężarki tłokowej i podobnych im urządzeń.

W budowie wału korbowego wyróżnić można czopy główne(1), leżące w osi łożysk wału i o trochę mniejszym przekroju czopy korbowe(2), oddalone od tej osi.

Najczęściej spotykane są stalowe wały kute, rzadziej stosuje się odlewane wały żeliwne (żeliwo sferoidalne lub perlityczne). Wały korbowe odkuwane są ze stali węglowej bądź rzadziej ze stali stopowej. Kształt wału zależy głównie od układu i liczby cylindrów i kolejności zapłonu.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wa%C5%82_korbowy